lördag 8 november 2008

Hurra! Snart är det jul

Idag har vi varit på roadtrip ända till Sunne. Där vaknades det julmarknad på Mårbacka gård. Vi var rätt överens om att det var liiite väl tidigt med julmarknad i början på november men vem bryr sig? Mycket skit och konstigt folk var det men några godbitar ändå. Vi köpte jättegott bröd och smaksatt honung, jag höll på att köpa marsipan från Bräutigams men hejdade mig. När vi skulle äta lunch åkte vi i den nya -00:an bort till Sunnes golfbana för att inta lunch. Där möttes vi av julbord till lunchbuffén. Det är inte okej i november. Visst, både jag och Kärleken har köpt julmust redan men julmat kan man väl ändå vänta med? Det blev hamburgare för vår del istället. Julstämmningen börjar dock komma krypande och till råga på allt är det min favoritfilm på tv ikväll, Tomten är far till alla barnen. Det kan inte bli bättre!
Peace

3 kommentarer:

Anonym sa...

nix det är för tidigt men nästa helg ska vi gå på julmarknad då är det ok.....kram
svärmor

Fatima sa...

Jag var där idag :) Köpte apelsinglögg, vinäger och smarrig ost. Hade kunnat tänka mig lite mer, men plånkan så nej.

Elin sa...

Åhhh julmarknad!! I år ska jag söka upp så många olika marknader som möjligt. Liseberg, Tjolöholm....

Har även bokat in ett julbord den 5 Dec. Wohooo!

Kommer du ihåg när vi var små och lyssnade på "Götes julklap"p och ritade julteckningar... Det var tider det!

Kramis