tisdag 18 november 2008

Vuxenpoäng

Under 2008 har jag kammat hem följande vuxenpoäng:
(ej rangordnat)
* Tagit lärarexamen
* Blivit gravid och fått en utomordentligt fin mage
* Planerat och genomfört en möhippa
* Varit engagerad i ett stycke bröllop
* Blivit Toyotaägare
* Köpt julgardiner
* Förlovat mig
* Bytt bank
* Köpt en foundation i den färgen jag borde ha (gråblek) och inte i den färgen jag vill ha (solbrun)

* Ringt X antal telefonsamtal till Försäkringskassan
* Tycker numera att det är ganska skönt att självvakna vid halv åtta
* Köpt kläder i den storleken jag har och inte den storlek som jag hade under singeltiden
* Dessutom fyller jag 25 år

Det tycker jag är en bra skara poäng. Under 2009 står givetvis "Bli mamma" högs på listan men tätt inpå följer "köpa drömhus/lägenhet).
Peace out

4 kommentarer:

Fatima sa...

Själv går jag bakåt i utvecklingen. Lämnat bostadsrätten för en etta och lever som singel (minus männen). Jag jobbar på det ;)

Men du...det där drömboendet...VAR ska det ligga?

Anonym sa...

haha Gråblek kommer jag ALDRIG köpa, jag ska strongt vara solbrun hela livet och kunna "bevisa" att jag är det på min foundation.

villvillvill inte bli vuxen!! :)

Elin sa...

hihihihi. Du? vuxen? yeah right ;P

adadone sa...

Du är duktig..har själv klarat av det mesta på din lista....men kan för allt i livet inte vakna av mig själv vid halv åtta å tycka det känns bra. Känner att det är jag riktigt avis på....

kram