måndag 31 mars 2008

Fem minuter USA....

Uppstart på examensarbetet och näst intill magsår är en bra sammanfattning av hela dagen. En totalt opedagogisk kursledare som gav oss ångest och dåligt samvete omvartannat. Jag som tyckte att jag hade en väldigt bra överblick över mitt arbete kände mig som Dartanjang när han har darrningar i knäna. Värst var det för dem som inte ens valt ämne än, de fick suckar och hopplösa blickar från kursledaren. Dagens ord var "brasklapp", som han använde flitigt i både singular och plural. Det lät så fånigt att jag till slut glömde av i vilka sammanhang han använde det.
Gick även en vända förbi vfu:n och planerade lite inför sista veckans praktik. Känns otroligt sorgligt att lämna dem, det har varit fem fantastiska veckor.

Pratade med kära Mor i telefon, som hade en liten kris inför nästa veckas resa över Atlanten. En utav tjejerna som skulle med och presentera ELLEN-projektet hade blivit akuksjuk och kunde inte längre följa med. I en timme stod jag stand-by att följa med, men det ordnade sig för dem ändå. Det har varit otroligt roligt att följa med i egenskap av ELLEN-handledare, men för mitt examensarbetes skull kanske det var för det bästa att det inte blev av. Kul hade det dock varit.
Godnatt

1 kommentar:

Anonym sa...

....du är toppen som i alla fall hugger direkt och försöker ordna allt snabbt som ögat runt det hela så att du skulle ha kunnat funka för alla ...
var det inte producent du hade talang för om jag minns vad dina lärare på gymnasiet sa en gång ... men läreriet kräver också sin producent ... och New York kanske kommer snabbare än vi anar ...