fredag 28 mars 2008

Mamma Scan komplex

Igår gav jag mig på konsten att göra köttbullar. Jag har kommit fram till att detta är något man måste träna på, precis som kanelbullar. Eftersom jag förmmodligen gör världens goaste kanelbullar så tänkte jag att jag hade en chans att briljera köttbullar också, men tji fick jag. Köttbullarna blev inte alls som jag hade tänkt mig. Jag rullade finfina runda bollar, stekte dem på jämn värme men ändå blev dom läskigt mjuka i konsistensen, under stekytan. Eller är det så att jag och Kärleken är så vana vid konstistensen av Mamma Scans köttbullar? Hemska tanke! Däremot innehöll mina köttbullar endast: nötfärs, ägg, mjölk, ströbröd och kryddor. Medan Scans morsa hade i både vatten, potatis, potatis fibrer, potatismjöl, druvsocker, socker, jästextrakt och lite annat smått och gott. Så jag måste nog säga att det är en jämn kamp i köttbullekampen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Köttbullar är en konst. Jag lyckas också alltid med att få dem mjuka i mitten... Mina barn tycker inte om hemlagade köttbullar de har blivit mamma scan-skadade :( Kram