söndag 9 mars 2008

Gastkramad

Helgen avslutades med Wallander och Mastermind hemma och Frida och Axel. Tre vuxna människor hopkurade i soffan och skrämde upp varandra. Hjälp vad läskigt det var!
Mycket hade dock hänt innan det blev söndag och kväll. Helgen började kl 14.oo då Kärleken hämtade Svägerskan och Lucas nere på stationen i kära K-town. Sedan var det full rulle hela helgen. Efter en snabblunch testade Lucas på Wii och spelade tennis och golf med största inlevelse. Sedan begav vi oss på rundvandring bland lekplatserna i Kronoparken. Jag har aldrig riktigt reflekterat över dessa och det visade sig att de höll hög innovativ nivå. Dock verkade de vara fullkomligt livsfarliga att leka vid men jag antar att de var testade efter konstens alla regler. Kocken i huset a.k.a JAG fixade thaimat och efter maten blev det fredagsmys med chips och Trolltider. På lördagen tog kära mor vägen om Karlstad från Stockholm och vi hade en jättemysig dag på stan med både shopping och Värmlands Museum. Kort och gott har det varit en fantastiskt mysig helg, men konstigt nog är man lika trött på söndagen som om man hade skakat rumpan på Nöjesfabriken.

Måndagen hägrar och trots att måndagar brukar framkalla ångest ser jag fram emot den. Jag har världens bästa schema på måndagar med lång planeringstid mellan 9.40-12 så söndagen kan med gott samvete ägnas åt annat.
Jag ser så fram emot att börja jobba på riktigt och slippa ha det dåliga samvetet hängades över mig att det ständigt finns något som borde göras. Just nu är mitt huvud fullt av projekt, några självvalda och andra inte, så jag har svårt att sova på kvällarna för att det är så mycket att tänka på. Inte nog med att jag gör mitt yttersta för att slutpraktiken skall bli så bra som möjligt så vilar engelskakursen tungt på mina axlar, jobbet ringer nästan varje dag och undrar om jag kan jobba, Rädda Barnen projektet tar sin tid och min kropp mår fortfarande inte som den ska.
Tiden går däremot så fort och det känns läskigt men kul att snart vara färdigutbildad. Jag hoppas att jag kan bibehålla min något romatiserade bild av läraryrket, iallfall gnistan av att det är ett otroligt roligt jobb, trots den dystra arbetsmarknaden. Jag är så trött på detta snack om alla 40-talister som snart skall gå i pension, det syns iallafall inte på ams hemsida. Nog om detta, nya vecka och nya tag.
Peace out!
Lucas spelar Wii för glatta livet, sedan sover man gott!

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja helgen gick för fort...vi har länge väntat och planerat vårat Karlstad besök med tågresan...tidningar.. fika.. spel och annat!!!
Spännande...SWICH sa det så va vi hemma igen!! Tiden gick alderles för fort...TYVÄRR!!! nu sitter man på jobbet igen...
Tack älskade faster för en underbar helg!!!!