lördag 29 mars 2008

Jobbhelg...

Äntligen helg och ledig tid för diverse fritidsaktiviteter kan man tro, men icke. Som hårt-pluggande-snart-färdig-lärare-utan-jobb-till-hösten måste man tänka på vecka 33, när semesterperioderna på sommarjobbet är slut och a-kassan som man aldrig haft inte infinner sig. Däremot är det då bra att ha ett jobb med långa schematurer så att man inte behöver jobba så många dagar för att få ihop till de ynka små tusenlapparna som blir min livlina i höst. 25 timmar på en helg, tjoff tjoff. Klockan ringde 05.45 imorse och ganska trött pinnade jag ner till bussen. Väl på jobbet möttes jag av en inte så inbjudande lapp:

Imorgon däremot går det ingen buss eftersom det är söndag och de styrande inom Karlstads kollektivtraffik tror att Karlstadfolket hellre ägnar sig åt skogspromenader än åt kommersialism och shopping. Tyvärr är så inte fallet och lidande blir vi hårt arbetande inom vård och omsorg, nä jag är inte bitter! Så det är bara till att plocka fram gamla Bettan och trotsa regnet. Jag hade gärna berättat mer om mitt jobb, men då personlig assistans sekretess näst intill är värre än prästens så vill jag inte riskera några repressalier.

När jag kom hem idag utarbetad och sliten möttes jag av en gudomlig vitlöksdoft i dörren. Kärleken hade tydligen läst mina tankar och slängt in en potatisgratäng i ugnen. Till detta fläskfilé och ädelostsås, do I need to say I love him!?! Sedan var det dags för veckans godisdag, jag hade i och för sig redan käkat bulle på jobbet men godis finns det alltid plats för. Svärmors påskgodis satt som ett smäck till efterrätt.



Fjunqvist ringde och kvittrade i mitt öra, förfest och utgång var kvällens plan. Jag hade också gärna skakat rumpan på Nöjesfabrikens schlagergolv inatt men vi får ta igen det en annan dag. Istället hittade jag en underbar bild i telefonen, från spontanutgången på Koriander för ett tag sedan. Kommer bli mycket av dessa i sommar Fjunis!

Så spontant att det inte ens fanns tid eller intresse att byta strumpor.

Godnatt och kärlek till er!

1 kommentar:

Anonym sa...

hahahah! inte nog med att jag har randiga strumpor på mig, på bilden ser det ut som jag dessutom har världens klumpfötter...
//fjunqvist