måndag 3 mars 2008

Far, får fröken fela?

Laddad med ny energi efter sportlovet var det dags för de resterande tre veckorna av min slutpraktik. Alla va på gott humör och dagen flöt på utan större bekymmer. Jag fick i uppdrag att göra iordning veckans veckobrev till elever och föräldrar. Jag är alltid jättenoga med vad jag skriver, hur jag skriver och en liten kul bild på slutet så dom ser vilken ny fräsch hightech fröken jag är. Man vet ju aldrig om det lurar en Annica Frohm bland föräldrarna (grammatikläraren från universitetet) som gärna rättar frökenbrev med rödpenna och ger tillbaka som konstruktiv (eeh) kritik. Hur som helst, jag läste igenom det flera gånger innan jag kopierade det men tydligen hade inte kaffet gjort sitt än för det fanns två fel i brevet. Dock två harmlösa fel, men ändå pinsamt.


Jag hade premiär som brännbollsdomare idag. Låt oss säga att springa aldrig har varit min grej, men det var väldigt kul att stå brevid och leka Gud och enväldig domare. Det är så roligt när man ser sin egen klass från mellanstadiet i sina elever. Såklart fanns "jag" med, men "jag" hade naturligtvis stäckt låret och kunde därför inte delta.


Nu, dags att sova. Peace out
Dagens Stenmark:

Inga kommentarer: