fredag 14 mars 2008

Fredag utan Frida(g)

Det är alltid lika oinspirerande att sitta hemma och plugga en fredagkväll när alla andra är ute och lever la dolce vita. Kärleken är på Rumpan Bar och firar att han klarade båda tentorna (du är bäst). Själv sitter jag hemma och skriver ett arbete om autism och hur skolan hanterar barn i behov av särskilt stöd. Visst låter det som en fantastiskt rolig fredag. Dessutom har jag engelskakurs i helgen och går därför i skola näst intill hela helgen, suck. Det jag piggar upp mig med idag är ett glas överblivet rödvin och choklad. Jag tänkte att min kreativitet skulle öka med lite wiiin i kroppen men konstigt nog surfar jag mest runt och gör inget vettigt.
Imorgon är det dock lördag och efter engelskan är det dags att slå klackarna i taket och partajja.
Nu skall jag dock krypa till säng med Macke och somna innan Kärleken vinglar hem.

Dagens nya lärdom: Mr är en förkortning av Mister, det visste jag. Däremot att Mrs var en förkortning av Mistress var en nyhet. Slår man upp det får man olika bud: Mistress: mans partner i ett tillfälligt förhållande. Mistress: härskarinna i huset, frun i huset.

Kärlek

2 kommentarer:

Fatima sa...

snart är det verkligen dags att du och jag har en inspirerande och rolig kväll! Är du hemma äver påsk tro?

Anonym sa...

GLAD PÅSK KOMPIS! Att jag saknar dej vore en rejäl underdrift. MÅSTE ha gli senast onsdag nästa vecka. Puss