söndag 23 mars 2008

Long time, inget bloggande

Det har varit glest mellan inläggen under den senaste veckan. Det verkliga livet har gjort sig påmint och det har helt enkelt inte funnits tid att skriva. Min slutpraktik är näst intill över, skall ta igen fyra dagar efter påsklovet men sedan är det slut. Det känns bra men tråkigt, då praktiken har varit en helt perfekt slutpraktik med mycket verklighet. Påsken är även den snart över och den har tillbringats i gott sällskap hos svärföräldrarna i Strängnäs. Mycket godis blev det och en dagsutflykt till Vingåkers outlet där det inhandlades kostym till bröllopet för Kärlekens del och massa fint till mig. Tärnklänningen är redan införskaffad så jag kunde med gott samvete kosta på mig jeans, toppar och tröjor. Helgen har kretsat mycket kring sommarens höjdpunkt, bröllopet. Att gifta sig verkar vara en planering utan dess like och det blir inte lättare av att bruden och brudgrummen har olika tycke och smak i näst intill allt men dom gillar iallfall varandra. Jag har en känsla av att vårt bröllop kommer gå i samma ton.

Idag har följde jag med Svägerskan och Svärmor på hundutställning i Älvsjö. Pixie och Molly skulle ställas ut och det var intressant att få en inblick av hundvärlden. Mycket konstigt folk var det och ett borstade och kammande och vattensprejande. Det tog fem minuter innan min allergi gjorde sig påmind men det var bara att bita ihop. Reglerna i själva utställningen var helt hopplöst svåra att förstå och innehöll begrepp som inte ingår på lärarutbildningen.

Imorgon bär det av till Karlstad igen. Kära vännerna från Saltis kommer och hämtar oss och vi hoppas på en minst lika gemytlig resa hem som det var hit. Veckan bjuder på VFU-uppföljning, föreläsning och opponering av arbetet. Inte så kul med andra ord.

Fick äntligen en kopia av min journal från sjukhuset och nu lägger jag min tillit till den privata sektorn (tyvärr). Graviditetshormonerna avtar på tok för långsamt och inatt räknade jag ut att det har tagit 19 veckor och fortfarande är de inte borta. Då hade jag hellre ägnat mitt liv åt roligare saker under dessa veckor.

Nu bjuds det på rådjurssadel, lyx!

Påskkärring på hundutställning

2 kommentarer:

Anonym sa...

HEJ Malin
och
Glad Påsk!
Så roligt att höra att ni ska gifta er!
Var och när blir det?
Grattis och som du säger - planering blir det om jag känner dig rätt.
Jag har bytt e-post och tappat bort din mailadress så jag skriver här istället.
Undrar om du såg vår kompis Karin i Älvsjö. Hon har superfina Lagottos. Tillhör de tokiga med andra ord.
Vi är tokiga på annat sätt. Har nu tillbringat 2 dagar med motorbåten. Frusit och skruvat dit ett nytt tak. Så där en 400 skruvar blev det + epoxy och annat. Nåja - trädgårdsarbete kunde det ju i allafall inte bli i snövädret.
Din vecka blir säkert bra - Lycka till med opponeringen.
Stor kram Anna E

Anonym sa...

Liknar en pudel!!!!!!!!! från Åsa?