torsdag 28 maj 2009

Ur-och-skur-mamma?

Det regnar oavbrutet idag och vi har så tråkigt, Lilleman och jag. Svärfar susade förbi med hojen och stannade för lite fika men i övrigt finns det inte mycket kul att göra. Visst, jag kan ta på regnkläderna och valsa ut i regnet, men where's the fun? Lilleman uppskattar det inte ändå, han ser ju inget med regnskyddet på. Vi skulle kunna åka till stan eller Ikea för att hitta ett behov av något men denna månaden är knaper som den är, dessutom damp bilförsäkringen ner i brevlådan idag vilket innebar 2200 kr ytterligare minus på kontot. Baka kan jag inte heller göra eftersom jag kämpar med min lilla diet och har bannemej levt på påssoppor och havregrynsgröt i fyra dagar, jag tänker inte ge upp! Kilorna skall bort!
Fy vilken tråkig dag, snart har vi tvättid roligare än så blir det nog inte.
Peace out!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hahaha!!! Vi har det precis likadant här (förutom påsdiet)!!! Tvättar just nu...
Ringde försäkringskassan för att avanmäla två dagar som jag ska jobba på Intersport. Var 194 i kön, men till och med det va roligt eftersom det fördrev ca. 30 mnuter av dagen!

Kram Maria