onsdag 13 maj 2009

Skänk en slant till en fattig tant

Denna månaden är inget kul alls. Allt bara kostar pengar heeeela tiden. Jag blir så trött. Idag kom ett otrevlighetsbrev från Bredbandbolaget där de påstod att jag inte hade betalat räkningen i tid. Jag visste att jag hade gjort detta och gick genast in på min internetbank för att kolla. Mycket riktigt, räkningen var registrerad som godkänd. Just när jag skulle ta mig an den arga tonen och ringa till dem såg jag till min förskräckelse vad jag gjort för fel. Jag betalade alla räkningar den 28/4, men bredbandet och mobilen hade jag registrerat att de skulle betalas 28/5. Katastrof!! Detta innebar att pengarna inte dragits och att jag helt plötsligt blev tusen kronor fattigare. Dessutom insåg vi idag att flyttkalaset kommer gå loss på en del kosing, urk. Flyttstädet får vi i och för sig dra av på skatten, men vad hjälper det? De pengarna kommer ju först om ett år. Nu har Kärleken traskat ner till Konsum för att lägga våra surt förvärvade pantslantar till en liter mjölk som vi skall suga på till den 27:e!
Tack och hej!

2 kommentarer:

Fatima sa...

Samma här. Denna månad är dyraste på länge! TVÅ (!) möhippor som går loss på många hundralappar var, ett dop som jag var tvungen att punga ut med dyra tågbiljetter för att ta mig till, och ett bröllop där jag måste betala övernattning. (Plus bröllopsoutfit och presenter såklart) Av saker att lägga pengar på så är det ju väldigt roliga saker, men måste allt roliga vara på samma lönecheck?

Anonym sa...

Det är ju tur att barnbidraget kommer den 20:e! Jag har dock 300kr kvar denna månad som ännu bränner i fickan! Nåt från Pricken kanske!!??

Kram Maria