söndag 10 maj 2009

Mysig söndag

Det har varit riktigt skitväder här hela dagen. Regn, sol och blåst, alltså inget bra barnvagnsväder. Så mycket trevligare då att bli bortbjuden på middag och hockey. Efter en mysig förmiddag med radion som sällskap låg jag och Alvin i sängen nästan hela dagen. Jag har som regel att om sängen är bäddad och man har tagit på sig vanliga kläder, då är det okej att ligga i sängen hela dagen. Det är ju där Lilleman trivs bäst, jag också för den delen. Hur som helst, P3 bjöd på reprisen av Mammas nya kille som är mitt favoritprogram efter Krister i P3. Efter det växlade jag över till P1 och hann med både Radiokorrespontenderna och konsumentprogrammet Plånboken. Jag tycker att radio är väldigt trevligt, jag blir så stressad av tv:n. När vi sedan skulle åka ner till lilla familjen i Viken fick vi erfara hur det är med småbarn och tidspress. Alvin ville givetvis ha mat precis när vi skulle åka. Jag skickade ett sms att vi blev lite sena, 57 minuter senare plingade vi på dörren. Pinsamt värre när maten var färdig för länge sedan. Som tur var är Johan och Maria också småbarnsföräldrar och förstår att tiden inte alltid hinns med.
God mat och trevligt sällskap som alltid med dessa nyfunna vänner. De är ytterligare tre orsaker till att Karlstad är väldigt svårt att lämna. Men vi skall propagera för Göteborg för deras del, om inte annat så är ju Jönköping inte såååå jättelångt bort.
Alvin och Malva brukar sova i skift när vi ses. De äter dessutom i skift. Vi undrar just när de skall ha någon glädje av varandra när vi ses.

Filip och Fredrik skötte sig galant i kvällens Söndagsparty, de var ju så stressade i premiärprogrammet att jag inte har orkat kolla någon mer gång. Men i kvällens avsnitt var min och Kärlekens favorit Zach Braff med så vi gav dem en chans till. Zach, som nyligen varit i Sverige, hade lärt sig några svenska ord men undrade varför vi alltid sa dem två gången. "Tack tack", "Hej Hej". Varför gör vi det egentligen?
Godnatt!

Middagsunderhållning.

Inga kommentarer: