måndag 11 maj 2009

Fula fötter


Jag har världens fulaste fötter, och då menar jag verkligen världens fulaste fötter. Det sitter som en extra tå vid lilltårna och de är breda som grodföttter. Stortårna skall vi inte ens prata om, de är som stora bumlingar om man jämför med de andra tårna. Detta har lett till att jag tycker att fötter är något utav de äckligaste och fulaste jag vet. Många besök blev det hos skolsköterskan under grundskolan, i något slags försök att få en remiss så att jag kunde operera mina fötter smala och fina och tjejiga. Så att jag också kunde ha finskor någon gång i mitt liv, och inte bara gympadojjor (här av mitt beroende av Converseskor). Jag hittade på en massa problem med mina fötter och ben men skolsköterskan var svårövertalad. Inte ens mitt sista desperata argument "men alla mina skor bli förstörda eftersom mina fötter är så breda" bet på henne. Det var helt enkelt bara att ge upp. Värst av allt var självklart studentbalen. Hur kul är det att inte komma i ett enda snygga par skor till balklänningen. När jag äntligen hittade ett par, då hann de gå sönder innan den stora dagen så jag fick ta ett par nödskor som gav de värsta skoskaven någonsin på "extratårna". Hur det skall gå till bröllopsklänningen vill jag inte ens tänka på. Skulle jag få en skönhetsoperation gjord så skulle jag utan tvekan välja mina fötter. Jag har till och med själv funderat på hur man skulle kunna operera dem, och faktiskt kommit fram till några bra förslag tycker jag själv.
Kärleken försöker att hjälpa mig att komma över denna fotfobi och gav mig en fotbehandling i julklapp. Tyvärr har jag på känn att jag ständigt har en ursäkt att inte gå dit. Jag vill inte att någon annan skall titta på mina fula fötter, och verkligen inte ta i dem. När jag var gravid gav Sara mig fotmassage två gånger, så nära har jag aldrig släppt någon till mina fötter. Jo, kanske mamma då. För hon har lika fula fötter och ens mamma får inte tycka att ens dotters fötter är äckliga. Nu är sommaren snart här och med detta alla fina, nätta, söta sommarskor. Själv klaffsar jag vidare i mina Converse, men i år har jag uppgraderat till ett par Coq Sportif (men då i Conversemodell)
Godnatt
ps. en liten lustig sak är att när man googlar på bilder+grodfötter, då kommer det upp en bild på Blondinbella.

4 kommentarer:

Fatima sa...

Jag hatar också mina fötter! Dom är olika stora och superbreda. Jag har världens problem med att hitta skor jag med. Ingen tvekan att jag skulle välja fötterna om jag fick ändra en del på min kropp. Det mesta andra KAN jag ju faktiskt förändra själv om jag bara ger mig f-n på det. Fötterna däremot sitter där de sitter, man kan gärna inte banta dem eller göra fotsitups. Jag blir så arg på att alla skotillverkare utgår från att vi alla har exakt samma propotioner...Gaaaah!

Elin sa...

Men Malin! Hatar du fortfarande dina fötter..... Ja där ser man. Alla har vi våra komplex! ;P

Vill absolut ses när du är i åsa nästa vecka!!

KRAM

sns sa...

haha visste inte att du hade sånna komplex!!

your mother sa...

och jag minns ett sunkigt hotellum i Bayswater, London .. 1996 och du och jag är på shoppingresa och januarirea .. du har sparat och äntligen köpt dina efterlängtade Dr Martens kängor .. sitter på sängen med nya kängorna och plötsligt börjar du storgråtta .. vad nu då ??? du är ju glaaad !!!
... jag kommer aldrig att kunna ha klackaskor på min studentbal .... gråter du .. vad hjälper breda nya ursnygga Dr Martens när en sådan insikt drabbar ..