torsdag 14 maj 2009

Kaskadbloggar idag

I dag bjuds det verkligen på inlägg vill jag lova! Sitter och slösurfar och kom på att jag kanske skall berätta varför Alvin heter Alvin (min version). Jag var helt stensäker på att det var en kille för det första. Jag var även helt stensäker på att våra två favoritnamn Hjalmar och Jonatan skulle passa på den lille krabaten som kom ut. Tji fick vi. Han såg inte alls ut som den ena eller den andra. Redan när vi såg den lille rödtottens hårfärg insåg vi att inget av våra namnförslag passade. Under första natten, när Kärleken låg i saccosäcken och sov, prövade jag Alfred. Jag tyckte att det passade men inte Kärleken. Jag tyckte lilla Lilleman såg ut lite som ett marsvin (mitt favoritdjur) och när Kärleken föreslog Alvin tänkte jag givetvis på Alvin och gänget. Denne lille jordekorre var väl det närmaste marsvin man kunde komma, dessutom väldigt söt.
Alvin it was!

Godnatt

1 kommentar:

Elin sa...

Haha klockrent!!

Du vet Anna, min kusin? De har fått en son. Han heter Hjalmar. :)