onsdag 27 maj 2009

Tårta!

Nyss hemkommen från tårtkurs hos Tårtpinglan. Sugarpasten står mig upp i halsen men roligt var det.
Första bilden av lokalen.
Hon hade även butik där man kunde köpa allt i tårttillbehör. Hela lokalen var fylld från golv till tak.
Tårtbottnen var färdig, annars skulle det ta sådan tid.
Första lagret med mousse. Jag valde choklad/passionsfrukt.
Grädde utanpå för att sugarpasten skulle lägga sig jämt.
Maria var duktig och gjorde blommor. Själv insåg jag att någon sådant pill är det ingen idé att jag ger mig in på, har för lite tålamod för sådant.


Här är den, min kunskapstårta. Den är till Kärlekens examen, det gick jättebra att frysa dem.
Marias jättefina tårta.
Dessa tre blev gjorda under kvällen.
Godnatt!

6 kommentarer:

Your mother sa...

... det var det finaste jag sett .. jag blir bara ...hm...RÖRD ..

Njut av livet..Idag sa...

otroligt fina...

Anonym sa...

Oj vad duktiga Ni är och vad kul det måste varit...å gott...
kram
svärmor

Anonym sa...

Jag är fortfarande inte alls sugen på att smaka!!! Det känns för mycket cernitlera... Men fina blev de!!!

Kram Maria

Linnéa sa...

Ååå vilka fina tårtor!! Din va ju klart bäst!! :-)

Anonym sa...

Görfina tårtor. Hur sjutton fick ni de sådär släta? Ses snart!

Sara