onsdag 1 april 2009

You win some you loose some

När vi flyttade in i denna lägenheten för tre år sedan fick vi en parkeringsbot första veckan. Detta till trots att vi hade biljett, den hade dock blåst ner på sätet. Det gick inte på något sätt att häva boten, det var bara till att betala. Igår fick vi däremot återbäring från Parksmart eller Carsmart eller vad nu parkeringsbolaget heter. Vår sedvanliga månadsparkering gick ut och jag skulle betala nytt. Eftersom vi skall åka ner till Mor och Far på torsdag så skulle jag lägga i för två dagar, men råkar i min hast lägga i för mycket pengar. SJälvklart trycker jag på "ångraknappen" varpå maskinen plingar till som värsta enarmade banditen och pengarna bokstavligt talat väller ut. Där står jag med två nävar fulla av tior, femmor och enkronor. Bakom mig står en kille på tur och undrar om jag rånar automaten. Generad och girig (jag tänker inte ringa parkeringsbolaget direkt) säger jag att jag kan betala hans parkering också. Sedan ilar jag snabbt bort till bilen och fyller vårt myntfack med kosing. Så kan det gå!
Peace!

2 kommentarer:

DB sa...

hahaha.. det där har hänt mig med=) fast jag hade ingen bakom mig som såg..

Anonym sa...

så rätt att du tog all kosing :-)