torsdag 23 april 2009

Skön känsla av längtan


Så var det dags. Första natten som jag skulle sova borta från Lilleman. Det gick förvånansvärt bra och känslan av att komma hem i morse var obeskrivlig. Tänk att han bara finns hemma hos oss, luktar underbart och spricker upp i ett leende när man kommer hem.

Sushi, vin, ostbricka och goda vännerkan aldrig slå fel. Vi kände oss väldigt vuxna som tillslut hamnade framför Debatt med Lennart Ekdahl. Ämnet var dessa lata 80-talister och vi alla tre kände oss grymt provocerade. Speciellt av Johan Stael von Holstein som hela tiden tyckte att ungdomarna borde visa framfötterna genom att jobba gratis eller starta eget. Båda förslagen var grymt dumma, men det är en diskusssion jag får skriva om när Lilleman sover för han börjar tröttna på att hänga på min arm. Hur som helst, halv tolv slutade kvällen eftersom alla skulle upp tidigt till sina diverse livsåtagande. Detta spädde på vuxenpoängen ytterligare, alla var trötta och somnade gott med lite vin i kroppen.
Idag blir det sol och glass utomhus!
Peace
Sushi och vin

Goda vänner

Ost ost ost


2 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för en underbar kväll käraste av vänner! Vi ses i veckan! //fjunis

Johan Staël von Holstein sa...

Hej.
Jag gick ut gymnasiet med skit betyg. Fram tills dess hade jag tagit de jobb som fanns att få på sommarlov och helger. Oftast jobbade jag dubbelt för att tjäna lite mer. Jag har aldrig kunnat spara och pengarna gick alltid snabbt. Efter lumpen luffade jag runt i Europa i flera år och lärde mig på det viset en massa språk, en massa om olika kulturer och att klara mig själv. Sedan fuskade jag mig in på ekonomlinjen där jag började som 26 åring. När jag gick ut 3 1/2 år senare hösten 92 fanns det inte ett jobb. Vi hade gått från 15 arbetslöshet till 10% på 12 månader. Alltså ungefär som nu. Jag hade inte en krona. Då erbjöd jag mig att jobba gratis för att visa vad ag gick för. Det ena gav det andra och på den vägen är det. Idag akn du starta bolag för ingenting och använda Internet för att nå världen. Det är bara att köra igång!