tisdag 21 april 2009

Hur hinner man?

Sitter här och bloggar med en hand. Den andra är upptagen med att underhålla Lilleman. Ikväll är vi ensamma hemma, Kärleken är på grabbkväll med klasskompisarna. Jag är grymt imponerad av alla ensamstående mammor som får dagarna att gå ihop, själv skulle jag gett upp med en gång. Visst hinner man med sina och Lillemans basala behov, men sen då? Hur får man egentiden?? Hur orkar man natt efter natt efter natt, plus alla dagar. I morgon är det dags för min egen egentid. Den skall tillbringas med Fjunis, sushi, ostbricka och rödtjut! Jag längtar!
I övrigt är jag fullt upptagen med ett pyssel som jag presenterar efter helgen då det är presenter till Lillkusinerna. Jag och symaskinen är ovänner nästan hela tiden, så tid tar det! Men jag är så nöjd och har inte slarvat och haffsat för en gångs skull. Vi åker till Strängnäs och Sthlmo i helgen. Vinterdäcken skall av och nära och kära skall hälsas på!
Peace out!

Lite suddig men ack så söt!

6 kommentarer:

Sara sa...

SÖTAST!

Elin sa...

Åhhh lilla pluttisen!!!

adadone sa...

egentid????

Anonym sa...

Whoho! Jag gillar presenter och jag ser verkligen fram emot att träffa er allihop! (Det gör ju O med såklart)
Jag har en bekant vars kille jobbar utomlands typ fyra dagar i veckan, de har en 2 månader gammal bebis. Hon hoppar kanske inte jämfota av glädje över att vara själv med barnet nästan jämt. Man får lite andra perspektiv när man pratar med henne...och hon är ändå inte ensamstående.
Vi ses snart!
kram
/svägerskan

Fatima sa...

Och tänk att jag inte träffat denna goding än. Får vi till en snabbdejt i helgen månne?

Linnéa sa...

Sötaste pojken :-) Vi ses snart!! :-)