onsdag 15 april 2009

Bajsmamman

Förmiddagen har tillbringats med Malva och Maria. Trots att jag lovade mig själv dyrt och heligt i höstas att jag inte skulle bli en mamma som pratade om bajs och kräk, var detta nästan första samtalsämnet som behandlades under prommenaden. Dock är det väldigt skönt att ha någon att prata bajs och kräk med, jämföra blöjor och beklaga sig över urvuxna kläder.
Solen sken under hela prommenaden, men nu när Lilleman sover och det finns tid för solning på balkongen är hela himmlen full av moln såklart. Då blir det att jag sitter och slösurfar och läser bloggar istället, och får ingenting gjort.
Jag rekomenderar Kjell Erikssons blogg, han är helt fantastiskt rolig.
http://www.kjelleman.se/blogg.htm

Peace

2 kommentarer:

Fatima sa...

Det jobbiga med bajs- och kräkprat är inte ATT nyblivna mödrar ägnar sig åt det, snarare att vissa har svårt att sålla NÄR det passar sig och med VEM. JAg tycker att ni två lugnt kan babbla på :)

KRAM och jag saknar dig!

Fatima sa...

sv:

Hej! Yes jag är här nästa helg. Jag kommer antagligen ha besök av en vän, men det spelar väl ingen roll. Hoppas verkligen vi får till en dejt denna gång!