tisdag 28 april 2009

Livet i ett nötskal

Maria och Malva har varit här på en liten playdate. Varken Alvin eller Malva var speciellt intresserade av varandra. Det blev en promenad och bebissnack såklart. När de sedan skulle åka hem slumrade Lilleman till. Detta passade mig perfekt eftersom jag hade tänkt äta lunch för en gångs skull. Lilleman sov så gott när jag började med köttbullarna och makaronerna (inte så kul lunch, men dock mat!!!) men lagom till att det var en minut kvar på makaronerna vaknade han såklart och ville diskutera livets svåra frågor. Samtidigt som jag artigt svarade på hans monologer om vad de nu handlade om kastade jag i mig maten. När så den sista makaronen gled ner i min mage somnade givetvis Lilleman om, kvar satt jag med magknip.
Nåväl, så är det!
Peace out

1 kommentar:

your mothermormor sa...

....vad vi längtar härnere vid havet nu ..
tack TELIA för bilder och gurgelsnack i telefon !

Trevlig helg!