lördag 10 oktober 2009

Utflyttad

Efter denna natten höll jag på att sälja Lilleman på blocket. Vi orkar inte mer! I två timmar fick han vara hos Morfar så att vi kunde flytta hans saker. Rationellt jobbade vi, utan att försöka tänka efter för mycket med hjärtat. Fint blev det, riktigt mysigt och Lilleman var eld och lågor när han kom hem. Detta hus har oanade möjligheter måste jag säga. Bilder på Lillemans rum kommer nedan, vårt sovrum visas i morgon.
Ett annat led i vår sömnbrist var att vi idag börjat med femminutersmetoden (kan det vara världens längsta ord). Nu är det dags att somna själv och tydligen kan detta hjälpa till att sova hela nätterna också. Efter att ha hört om folk som verkligen har lyckats så hoppas jag att detta kommer gälla oss också. Nu har jag i 25 minuter suttit i soffan med gråten i halsen och lyssnat till Lillemans hjärtskärande skrik. Var femte minut gick jag in och lugnade honom lite, stoppade in nappen och gick ut igen. Sedan somnade han faktiskt själv, för första gången på 5 månader. Kvällsnattningen är väl en piece of cake, värre kommer det väl bli i natt. Dessutom är jag själv, Kärleken sover hos mamma och pappa inatt.
Det är väl lika bra att gå å lägga sig nu...
Godnatt

4 kommentarer:

Maria sa...

Så fint det blev!

Förstår om det va jobbigt att höra honom skrika i kväll, men de som provat denna metod i vår föräldragrupp påstår att kvällarna snabbt blir lättare. Och om det fungerar så är det ju värt det!!!

Hoppas att det går bra i natt!

Många kramar!

Fatima sa...

Kämpa på! Det kommer gå sååå bra.

Anonym sa...

Jättefint blev det ju!

Kram!

svägerskan

Linnéa sa...

Nice det blev :-) Hoppas det blir lika nice med sömnen för er alla... Kramar