torsdag 22 oktober 2009

Morfar fågelunge

Efter dagens jobb åkte jag vägen om min lilla Morfar som är deppig. Han har uppnått den aktningsvärda åldern 95 år och fick för några veckor sedan tyvärr amputera några tår, vilket gör honom lite begränsad i sin tillvaro. Han såg nästan död ut när jag kom, blek i vit skjorta nerbäddad i vita lakan. Men sedan gaskade han upp sig och drack lite kaffe med oss. Man man förstår ju att han blir deppig, 95 år gammal och dålig fot. Inte mycket att se fram emot direkt.
Snart är det äntligen fredag, veckans totala höjdpunkt. Om en vecka är jag hemma hos Syster Yster i Bergen!!!!!!!!!!!!!!!! Vi längtar, Lilleman och jag. Kärleken ska ta sig en tur till K-town och hälsa på de gamla rävarna där.
Peace out!

2 kommentarer:

Maria sa...

Men... när kommer du och Alvin hit??????? Malva längtar såååå...

Kram

Anna sa...

Åh vad jag längtar Lillstumpa! hur sjuk du än är så måste ni komma!Vi kan ligga inne en hel helg och bara äta gott och prata! Bara vi får träffas! Guuuud vad det ska bli underbart! Saknar allt med familjen Olsson och tur man får se lite bilder på bloggen på sötaste Alvin! Love sis Anna