lördag 17 oktober 2009

Lördag

Egentligen hade jag tänkt att blogga igår, i förrgår och i förr förrgår, men tiden försvinner. Torsdagens inlägg hade rubriken Hopplös, maktlös, meningslös under bilfärden hem från jobbet. Jag är så trött på allt tjat och gnat. Face it! Det är dåliga tider och alla går på knä för att ekonomin ska gå ihop, men det hjälper tyvärr inte att gnälla. Det drar ner alla i träsket och man har inte lust med någonting. Som tur var slutade jag tidigt den dagen, vilket betyder mycket tid med mina älsklingsgrabbar.En snabbis på bvc (han växer som han ska, 8.8 kg och 74 cm) och sedan packade vi in två hundar och en barnvagn och susade upp till Stättared. Detta ställe har varit familjen Olssons oas i över 20 år, vi åker till och med dit varje julafton för att det är så mysigt. En och en halv timme i skogen med två överlyckliga hundar och en glad bebis senare, svängde vi förbi Mor och Far för att lämna tillbaka Doglas. Där kom vi lagom till middag så den där jobbiga dagen slutade supertrevligt.

Lilleman i bilen.
Fika i skogen, lägg märke till nosen.
Två glada hundar.

Mindfullness.

Igår var det fredag och fredagsmys. Jag har kommit på att fredagar är den bästa dagen som finns. Känslan av att veta att jag inte behöver rusa i väg morgonen efter, utan kan ligga kvar och gosmysa med Lilleman är oslagbar. Nu när han dessutom sover 19.30-07.15 har våra liv fått en helt annan vändning.
Lördag idag och vi har varit på roadtrip och kusinkalas på Styrsö. Trevligt och god mat. Lilleman var på sitt allra bästa humör, kalasklädd dagen till ära. Jag har plockat fram mina P.o.P fynd från somras, det var i grevens tid för de är nästan för små.
Kalasfin!
Peace out!

Inga kommentarer: