måndag 12 oktober 2009

Framåt eller bakåt, inte vet jag...

Som skrivet, Lilleman somnade själv igår och sov så sött fram till 01.20. Sedan var det skrik i en timme, det går inte att beskriva hur ont det gör i mammahjärtat när man ligger och lyssnar. Men jag tror verkligen att detta kommer att fungera!!! Sedan var det en kortare version vid 04.30. När klockan närmade sig 05.30 fick han vällning och sedan var det dags igen. Denna gången somnade han dock efter 10 minuters skrik och sedan sov han till 08.30, lyx för Kärleken. När det gällde eftermiddagssovningen var det värre. Kärleken kämpade i över en timma innan han gav upp och Lilleman fick sova i bilen istället. Nu ikväll somnade han dock på fem minuter. Jag tror att denna metod fungerar och när det sitter på kvällen/natten så kommer det lösa sig på dagarna. Jag vet att vissa människor tycker att man är en barnmisshandlare om man gör på detta viset och att barnen blir helt känslomässigt störda men min kära Mor sa att om han nu skulle bli deprimerad och apatisk så skulle han vara det dygnet runt. Och för det mesta är han världens gladaste lilla skrutt! Jag bara längtar efter att få sova sex-sju timmar i sträck!


Här kommer bilder från sovrummen. En ovanligt bra måndag med ovanligt lugna måndagsbarn. Jag har dessutom köpt flygbiljetter till Bergen nu. Hjälp, är redan nervös. Plus att biljetter till Kent den 20 mars är bokade. Snart kommer nya albumet Röd, det kommer vara seeviiinbra!!









Lite stökigt med obäddad säng, jag vet.

2 kommentarer:

Linnéa sa...

va hilma fint det blev!! Duktigt gjort! Spännande med resa till Bergen för er :-) Hörde Kents nya låt på radio häromdan, tänkte på dig då :-) Hoppas att sovmetoden fungerar snart!!! Men det är väl bara att stå ut... KRAM på er

Fatima sa...

Jag tror benhårt på sovmetodem. Trams att det skulle vara farligt för Alvin. Att ha utvilade föräldrar är nog det bästa för lillkillen ! Hoppas det funkar för er snart.