onsdag 4 mars 2009

Stängt p ga sjukdom

Livet som mamma är inte riktigt som den romantiserade bilden jag lyckats bygga upp under de senaste nio månaderna. Trots att jag läst på om allt man kan drabbas av och var medveten om att den euforiska lyckokänslan inte behöver infinna sig med en gång, är det svårt att acceptera att det inte blir som man har tänkt sig.
Jag har nu drabbats av mjölkstockning på båda brösten, febern är tillbaka, Alvin har inte fått i sig tillräckligt så varken han eller jag har sovit något. Nu skall vi börja med ersättning samtidigt som jag skall pumpa ur brösten var tredje timme för att få bukt med stockningen (plus att jag äter penicilin och har någon nässpray som skall öka "rinnandet" i mjölkgångarna).
Det var inte riktigt vad jag hade tänkt, speciellt inte eftersom allt fungerade så bra förra veckan. Dessutom har jag drabbats av babyblues och gråter hela tiden, vilket i kombination med sömnbrist är rätt jobbigt.
Så nu har jag klagat av mig, bloggen vilar nu veckan ut.
Bye

4 kommentarer:

Anonym sa...

Önskar jag var där och kunde hjälpa Er även om jag vet att Ni fixar det. Skulle vilja hålla om dig lilla mamma även om jag vet att Alivns pappa gör det. Hoppas Ni känner att jag är med Er alla 3 ändå.
kram kram
Farmor

Anonym sa...

Känner med dig Malin. Gissar att det är förj*ligt med mjölkstockning. Gråt på du, det får man. Tro mig det blir bättre snart. Ni är ju alla nya på detta, både du och Tobias och även Alvin. Det tar en stund innan allt flyter om det nu någon gång gör det när man har fått barn... Hoppas att du känner dig bättre snart! Kram från Louise

Elin sa...

Lilla gumman.... Kram

Anonym sa...

Tänker på dig sak du veta!!
/Linnéa