lördag 7 mars 2009

Äntligen

Nu har livet vänt en aning. Penicilinet kickade in och gjorde sitt, stockningen är borta och jag mår mycket bättre.
Jag har däremot fått sluta amma vilket känns både bra och tråkigt. Under hela veckan har jag pumpat och vi har gett Alvin flaska och detta har resulterat i att han verkligen inte fattar vitsen med att behöva kämpa vid bröstvårtan för att få mat. Han vill helt enkelt inte ha dem. Det känns bra att jag har bestämt mig för att sluta amma, jag skall pumpa så länge det finns mjölk och så fyller vi på med ersättning. Det som känns tråkigt är att jag såg fram emot att amma, det finns en rad fördelar som man går miste om med flaskan, inte minst mysighetsfaktorn. Men väger jag detta mot mera mjölkstockning för att han inte tömmer brösten ordentligt plus att jag inte vet hur mycket han får i sig så är en glad mamma och en mätt bebis det viktiga. Dessutom har Kärleken fått en stor roll i matningen och får vara delaktig på ett helt annat sätt. Nu gäller det bara att fundera ut hur alla som pumpar och flaskmatar löser livet praktiska problem. Men det kommer väl.

Nu hoppas jag på en glad och pigg Malin som orkar träffa folk och svara i telefon.

Peace out

Alvin, a.k.a Pissnisse. Han lyckas på något sätt vrida sin lilla snopp så att allt blir nerkissat. Igår gjorde han av med tre outfits och sin mammas lakan.

1 kommentar:

Fatima sa...

Jag blev inte heller ammad, men jag har ju klarat mig ganska fint ändå ;)