tisdag 24 mars 2009

När kommer våren?

Efter gårdagens bakslag med en massa snö visade sig idag solen från sin bästa sida. Däremot var det kallt som attan så det kunde lika gärna varit en vinterdag i november. Jag längtar efter våren, balkongmys och fika på uteserveringar med fleecefilt. Wilmer inspekterar Alvin.
Idag var vi en sväng på universitetet med Elle och Wilmer. Jag har inte varit där sedan juni och det var en märklig känsla att äta lunch i Selma utan att känna igen en enda människa. Några nostalgiska ögonblick hann det bli, inte minst doften av på tok för gammalt kaffe som säljs till tentapluggande studenter. Smaken av bränt kaffe en eftermiddag klockan fyra skall avnjutas nere i cellerna på tysta planet i bibblan tillsammans med en sockerkick av något slag, det är studentkänsla. Många saker har jag tagit efter av min mor, som till exempel att stoppa in kort, lappar och minnen i kokböcker av olika slag. Igår hittade jag ett gammalt kort på mig som fjortis, en lapp från klass 9G på Skånhällskolan med lyckönskningar inför lärarutbildningen samt schemat från nollningen mitt första år. Det slog mig hur snabbt dessa fem år har gått, och hur liten jag kände mig när jag stod på Stora Torget i Karlstad med den lila kassen från Bolaget i handen. Uppklädd fast ändå nerklädd. Snyggast skulle man vara, fast utan att det skulle märkas att man hade gjort sig till. Manchesterkavaj, Converse och trasiga jeans. Håret, som då var i modell vitt, tillruffsat i en slarvig frisyr. Preppy fast ändå en hint av estet. Inte visste jag då att jag fem år senare skulle sitta här med två underbara boys i mitt liv, en som luktar gudomligt och en som luktar snus.

Jag, längst ut till vänster.
Märkligt smal var man iallafall på den gamla goda tiden.
Peace out!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilka underbara små killar vi har, som dessutom kommer få chansen att följas åt i livet på nära håll! Tack för idag

Fatima sa...

Ha ha ha, åh så längesen det var. Vi firar faktiskt 5årsjubileum till hösten du å jag ;)