onsdag 18 mars 2009

En gris en ko en Åsabo

Japp, gott folk. Nu är det bestämt vart lilla familjen blir av ett tag framöver. Det blir barndomen (min iallafall) och sommaridyllen Åsa. I juni flyttar vi till Hjärtevännens morfars hus som vi skall hyra och känslorna är minst sagt blandade. Fantastiskt att få en trädgård, ett litet rött hus med vita knutar, vara mammaledig fem minuter från stranden, nära till halva familjen och äta sommarfrukost utomhus. Lilleman får tumla runt på gräs utan krossat glas från ungdomsligister och det sitter ingen äcklig katt i trapphuset. Men att lämna Karlstad är ingenting som man gör okännbart. I fem år har jag bott här, fem fantastiska år. Att göra en resumé av dessa år skulle kräva många spaltmeter. Det som svider mest är självklart vännerna som blir kvar, fast ni får givetvis flytta med och bo i gästrummet!!!!
Våren känns som en evighet men ändå knackar juni farligt nära på.
Nog om detta glada/sorgliga.

Jag mår mycket bättre, fick något dunderstarkt penicilin och har haft en väldigt bra dag med både vänskap och städning inför Mormors besök. Imorgon kommer hon hit, tråkigt nog har Pappsen inte fullt lika flexibelt jobb så han får vänta till påsk.

Peace out!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Fantastiskt fint hus, det kan jag inte prata bort hur gärna jag än vill...

Anonym sa...

Men så sött!!! Räkna med påhälsning i sommar :-)

Njut av livet..Idag sa...

papsen o papsen...jag då som inte träffat han en enda gång!!! stor snyft...jag hade ju tänkt mig att bo hos dig dom första 2 veckorna!!! det sket ju sig...men snart... då har jag er riktigt nära!! hurra va glada vi är hela familjen.

Fatima sa...

JAg skulle vilja skriva att jag är ofantligt glad för er skull och verkligen mena det. Men än så länge är jag mest ego och tycker att det är dötrist att ni inte kommer hit. Ge mig en vecka eller två, sen kommer jag jubla med er!

Hur långt är det mellan Åsa och Gbg?

Anonym sa...

För att inte tala om vad FARMOR o FARFAR tycker..................
Även om vi är storsinta och förstår.......

Anonym sa...

Hurra hurra vilket fint hus som jag kan komma och hälsa på er i till sommaren =)

Tycker det är ett utmärkt och PERFEKT val. Visst, jag kommer sakna min minifamilj. Men det finns ju tåg/bil/buss/tel/mail/facebook/msn...
Men, hade huset legat i Karlstad så hade jag inte vart helt missnöjd!!

Anonym sa...

Vad härligt! Åsa på sommaren dessutom, jag kommer gärna på besök! Hoppas allt är bra med er. Han e fantastisk lille Alvin...

kram kram