tisdag 27 maj 2008

På äventyr i K-town

Idag har jag och min goda vän Gli varit på roadtrip. Hela vägen bort till Karlstads industriområde Våxnäs. Där hägrade nämligen ett gedigert utbud utav secondhandaffärer. Hur har jag kunnat bo här i fyra år utan att ha upptäckt dessa gömda skattkistor?! Och vilket utbud sen. Jag fyndade pastatallrikar och en ljuslykta, jag hittade även en underbar gungstol men känner jag Kärleken rätt hade han blivit vansinnig om jag kom hem med den. Vi var även på Ikea, Sommarlagret och Plantagen. Om en vecka anläder ju la Familia med vänner och då måste det vara fint på balkongen. Jag fick en flashback från ifjol då vi köpte trall och nya utemöbler till balkongen i början av juni. Så satt vi ute varje dag i fyra dagar, sedan regnade det resten av sommaren. Detta får icke hända iår. Vi avslutade roadtripen på Willys där jag storhandlade till den nyss avfrostade frysen. Detta var nämligen gårdagens familjemys, och inte så kul som det låter. Vi kom på att vi nog skall frosta av lite oftare och inte vartannat år. Hur som helst, frysen var nyfylld av diverse läckerheter då en röd lampa börjar lysa och frysen blir helt tyst. Vanligtvis låter vår frys som en mindre rymdraket så en isande tystnad spred sig i köket. Som tur var hade klockan nyss passerat tre så vår bovärd var kvar på jobbet. Det kanske låter lätt att säga att det bara var att ringa honom då, om det inte vore så att han är a hot smoking piece of ass så att säga. Men jag tog mod till mig och ringde, han kom några minuter senare tillsammans med en annan bovärd som hellre lekte med Macke än att intressera sig för vår frys. Bovärden (den snygga) konstaterade på två minuter att jag hade glömt fälla in plastbiten som leder ut vattnet när man frostar av, pinsamt! Så där stod jag, högröd i ansiktet och kände mig som en dum blondin.

Imorgon skall jag ha min sista handledning inför torsdagens inlämnade av examensarbetet. Torsdag och fredag skall jag vikariera i min gamla praktikklass vilket skall bli väldigt roligt.
Peace out

2 kommentarer:

Anonym sa...

1. Angående er balkong-du inbjudes härmed att i september (alternativt nästa sommar) komma och göra våra två (2!)uteplatser lika mysig som er balkong. Vi äger just nu ett vitt bord och två vita plats stolar. Inte så hett i ett nybyggt bostadsområde kanske...

2. Att ni inte passade på (är det min lillebrors fel!??) och utbytte ringar stavas s-k-a-n-d-a-l. Mer romantiskt än så kan det väl inte bli ?! Men vad vet jag om romantik...=)

3.Sista skoldagen idag, nu väntar två dagars internatboende på Erstasystrarnas ställe ute vid skärgården.Nice.

4. Bröllopet...ehhh,du kanske kan komma och bo på Östa de två första veckorna i juli, det ska nämligen jag och all hjälp mottages tacksamt.Stackars mina föräldrar. hehe.

/the bridezilla

Fatima sa...

Åh vad mysig ballkong! I sommar måste vi få till det med mer ballkonghäng. Det hänger ju även lite på moder jord. Själv drar jag ju på tågluff snart så ballkongen får vänta med att bli pimpad till Juli.