söndag 11 maj 2008

En vecka senare....

Jag har varit väldigt dålig på att uppdatera under den senaste tiden. Men det är inte för att jag har legat på latsidan, utan för att jag helt enkelt inte har haft tid. Det känns lite skönt att säga så, så att folk inte tror att
bloggen styr ens liv.
Nåja, efter förra helgens senaste inlägg har det hänt en hel del. På måndagen packade jag väskan och åkte ner till mor och far på kusten. Det blev en snabbvisit men som ändå innehöll sol, syskonbarn, E:s nya bebis Sigge, vin, god mat och framför allt kärlek. Efter att ha gottat mig i solen hela tisdagen bar det av till stora staden, med ett pit-stop hos min gamla Morfar. Mötte upp min hjärtevän vid Valand och vi köpte sushi för att picnickmumsa vid Storan. Sol och Göteborg är en väldigt bra kombination, och när man är på jakt efter staden där vi skall bosätta oss gör hjärnan hela tiden upp plus och minus-listor över de två huvudkandidaterna. Tyvärr är det hopplöst att göra dessa listor när det är fint väder, uteserveringar och folk är glada. Jag skulle till och med kunna flytta till Säffle under dessa premisser. Vidare under kvällen blev det vin och livsprat på Herkulesgatan hela natten, underbart som alltid.
Onsdagen spenderades på tåg till Karlstad, gjorde min sista intervju samt jobbade kväll.
Det började dra ihop sig till helgen och Svägerskans stundande möhippa. En kanondag som inte kunde bli bättre. Solen sken, bruden var nöjd och allting klaffade otroligt bra. Dagen bjöd på brunch, linedance, sushiskola, fotgrafering hos en riktig fotograf och några andra småuppdrag. Nu har jag fyra intensiva pluggdagar innan det bär av till Italien och semester.


En solande pensionär.



Nea har målat Kärleken, med "Fegget och allt"
Peace out!


1 kommentar:

Anonym sa...

hej söta faster...
vilken fin fägg teckning...har min lilla gjort den söt...misstänker att det är Gustav hon målat!!
må gott...pyss