söndag 11 maj 2008

Läskigt som tusan

Tre skadade i knivbråk på Kronoparken.
Det var klockan 18.00 polisen fick in larmet om gängbråket. När polisen kom till platsen visade det sig vara 10-15 personer i två gäng som slog med varandra i området Kronoparken i östra Karlstad. Det ska ha förekommit knivar och andra tillhyggen i bråket på en parkeringsplats bakom en ICA-butik. Flera kom till skada vid sammandrabbningen.
Källa: www.expressen.se

Usch och fy va obehagligt. En annan obehaglig sak hände mig i förra lördagen när jag skulle sova. Grannen hade fest men deras taxi kom ganska tidigt så det blev tyst på gården vid 23.10. Eftersom jag skulle böra jobba 06.45 dagen efter blev jag väldigt glad och sjönk snabbt in i dvala. Trettio minuter senare vaknar jag av att någon springer (jag ahde vädringsfönstret öppet) och nåågon säger "slå mig inte då." varpå nästa säger " men ge hit plånboken då för helvete". Sedan hörs steg och sedan blir det tyst. Kvar ligger jag ensam hemma, livrädd och en puls på 250. Smyger upp och kikar ut genom fönstret men ser ingen. Går ur i köket och ser en man vid höghuset som ringer på allas porttelefoner och blir tillslut insläppt. Jag sitter i vardagsrummet och vet inte vad jag skall göra. Ringa polisen? Jag har ju inte sett något alls. Behöver jag tillägga att jag inte sov särskillt gott den natten.
NU är det godnatt.

Inga kommentarer: