lördag 3 maj 2008

Civilkurage eller tantvarning?

Imorse när jag satt du bussen på väg ner till jobbet var fyra busskurer på rad nedklottrade, av tagsen att dömma hade Krp-crew varit i farten. Det fick mig att tänka på en gång då jag själv satt i en busskur med min vän J och klottrade ner diverse kärleks/hatklotter på väggen. Jag tror att jag gick i sexan för jag minns att jag precis hade börjat få åka till till Kungsbacka själv. Mitt i allt vårat " I love" och "I hate" kom en arg tant (tant och tant, hon kan ha varit allt mellan 30-99 år??!!) och skällde ut oss för att vi förstörde busskuren och lät sådana som henne betala. Pubertala som vi var, förstod vi inte bättre än att hon var en surkärring som säkert inte hade annat att tänka på än att bry sig om vad andra gjorde. Men idag slog det mig, jag vill inte heller att mina skattepengar skall gå till klottersanering. Tack vare sådant sliter de stackars sjuksköterskerna för slavlön och får knappt tack.
Nu skall tant Malin gå och lägga sig för jag börjar 6.45 imorgon och jobbar hela långa dagen.

Peace out

Inga kommentarer: