måndag 12 maj 2008

Lärande lärare

När man är lärare får man absolut inte vara långsint. Idag vikarierade jag för specialpedagogen på skolan, sist jag gjorde dettahade jag en helt omöjlig elev som inte nog kunde berätta för mig hur mycket han hatade mig och hur dum i huvudet jag var. Hela vägen till skolan ångrade jag att jag tackat ja till dagen, och när denne elev kom in igenom dörren var det bara att koppla på det vänligaste leendet och berätta hur kul det är att just han var här idag. Trots min skepsis gick det jättebra. Ja, nästan iallafall, han kom inte på min andra lektion, men vi var nog inte osams då tror jag. Dagen gick fort och det var kul att vara tillbaka. Självklart präglades samtalen av gårdagens knivbråk. Tyvärr valde Värmlands Folkblad att pryda framsidan med "Gängbråk i Kronoparken" vilket jag tycker är ett sätt att spä på Kronoparkens rykte. Dessutom var det en 14-årig tjej som blev indragen i en bil och våldtagen i fredags, vilket också satte prägel på dagen då det är en relativt liten skola och alla känner alla.
Jag har även kommit igång med empiridelen till mitt examensarbete och det känns väldigt bra. Jag satsar på att var nästan färdig på torsdad då vi åker ner till mor och far.
Gli förgyllde min kväll, det var på tok för längesen vi sågs. När vi följde henne en bit med Macke visade Kärleken mig en helt nu sida av Kronoparken. Det visade sig att endast 50 meter från där vi bor finns ett idylliskt radhusområde med gröna gräsmattor och körsbärsträd i blom.
Dagens skiva är soundtracket till Into the wild, signerat Eddie Vedder från Pearl Jam, otroligt bra.
Godnatt

5 kommentarer:

Anonym sa...

Ibland måste man säga "fuck the world", ta en öl och lyssna på The Melvins. Då blir allt bättre och man får energi tills nästa nederlag =P

Anonym sa...

JAAAA så bra musik! såg filmen förra veckan å bara njööööööt av musiken :)

pussen

Anonym sa...

vem är gli?//fjunis

Anonym sa...

Men herregud! Ni pussas väl inte på bilden ?! M-i-n lillebror pussar ingen tjej, ingen! Ni är ju inte ens förlovade. Gud ser allt...

Apropå Gud så har jag varit på middag hos biskop Caroline Krook idag. Nu känns hon lite mindre...läskig.

/bridezilla

Anonym sa...

Fullträff på kommentarsidan .. så kul!