lördag 27 februari 2010

Lilla skrutten

Det borde vara förbjudet för barn som inte kan snyta sig själva att vara förkylda. Det är en total känsla av maktlöshet när snoret är segt som slajm och hostan gör så ont att Lilleman vaknar varannan timme. Snorsug och nässpray gör honom hysterisk och mig gråtfärdig. Av Pappa fick jag en bok som heter Fri från infektioner- doktorns bästa råd. Tack vare det det har jag diagnostierat honom med luftrörskatarr, falsk krupp och lunginflammation. Jag har blivit som min Svägerska på östkusten. Till råga på allt säger boken att man ska gå igenom detta 8-10 gånger per år med småbarn, och då är detta bara en förkylning. Hur ska det gå med halsfluss, öroninflammation och vinterkräksjukan.

1 kommentar:

Anonym sa...

Det mest fantastiska är att så fort han är frisk igen så har man glömt hur jobbigt det var och dessutom kan man tänka sig flera så skruttar....så småning om. Konstigt va?
Pussa på honom från farmor o farfar så längtar så det för ont