måndag 1 februari 2010

Jo förresten...

I natt blev jag gift. Eller snarare inte. Jag drömmer väldigt ofta väldigt mycket, speciellt när det är stora happenings i mitt liv som måste ältas om och om igen, dissekeras och tänkas igenom flera gånger. I höst stundar vårt bröllop och nu tyckte väl helt enkelt min hjärna att det var dags att börja älta. Självklart gick det si så där:
När gästerna satt sig inser vi att vi har glömt att boka en vigselförrätare samt glömt att ansöka om hindersprövning. Min kära Svägerska ställer då upp och ska hålla i vigseln (men eftersom hon är diakon har hon inte vigselrätt), hon babblar på om Gud och vikten av att gifta sig före man skaffar barn och innan man som man och kvinna lever ihop (haha, nu vet jag vad du egentligen tycker). Då börjar gästerna bli aggresiva eftersom de blivit lovade en borgerlig vigsel. Svägerskan bli utbuad och "vigseln" är över. Utanför vigsellokalen visar det sig att vi inte har skickat ut några inbjudningar så det saknas en massa goda vänner, medan en massa ovänner samlats och hävdar att de är bjudna. Maten är inte upplagd på faten och det för jag göra. Tomatsåsen skvätter ner min klänning och jag upptäcker att jag inte ens har varit hos frisören och satt upp håret.

Det kommer bli många sådana här nätter innan bröllopet har jag på känn. Nu öppnar dagis/fritids Hallängsvägen, kusinerna ska hämtas.

Peace out!

3 kommentarer:

Svägerskan sa...

hahahaha!

svägerskan

Fatima sa...

Sånna drömmar hade jag hela sommaren! Get used to it. Kram

Anonym sa...

Med andra ord kommer ditt bröllop bli helt fantastiskt! Det brukar i alla fall va så för mig när jag drömmer om stora kommande händelser (tentor, jobb, barnafödande m.m.), det blir totala motsatsen mot i drömmarnas värld. Lycka till o fortsätt drömma "jobbiga" drömmar ska du se att allt blir som du önskar :)