söndag 14 december 2008

Julgodis och goda vänner

Julgodis blev det vill jag lova. När vi väl var klara stod sockerlukten oss upp i halsen så vi hade inte ens lust att äta av det. Det bidde knäck, rocky road och Mozartkulor. Sedan var vi så trötta att vi hängde i soffan istället för att göra den planerade chokladkolan.
Kvällen skulle tillbringas hos oss i hoodsen, grabbarna var ansvariga för kvällens måltid. Lite förvånade blev vi när det visade sig att de hade planerat husmanskost de luxe. Hemmagjorda köttbullar, hemgjort mos och gräddsås gjord från scratch. Supergott var det utan tvekan. Vännerna var i alkoholens goda lag, det blev en liten musikquiz och lagom till att Lilla Mamma Malin blev trött begav de sig upp till Rumpan på Campus för att fortsätta festligheterna.
Kors i taket att jag fick med två bakiskillar till Ikea idag, även om Kärleken var precis lika grinig som de andra femåringarna som var trötta i benen och trötta på sina föräldarar.
Tyvärr drog de med mig i bakisträsket och middagen blev pizza. Lussebullar har jag dock bakat och nu hoppas jag att julen står för dörren snart.
Godnatt


Carl Karlsson i Karlstad reder sås, som om han aldrig gjort något annat.
Gänget, samlat för att äta.
Lussebullar, den obligatoriska s*****n finns med även iår!

1 kommentar:

Fatima sa...

Jag hade också julbak i fredags. Inte en enda godbit orkade jag trycka ner. Magen stod i fyra hörn av pepparkaksdeg. Stjärnor, hjärtan, gubbar och gummor. Ja, och en julsnopp såklart.