måndag 29 december 2008

Finns det hjärterum så finns det stjärterum

En oändlig tystnad har lagt sig över Signalhornsgatan 126. Efter en lugn och skön jul i det Eklundska residenset följde två dagars arbete och sedan gjorde familjen Olsson entré i Karlstad. Hela la familia och givetvis Faster Aja. Full rulle med fantastiskt god mat, födelsedagsfirande och julklappsutdelning. Kärleken, som inte är så van vid denna typen av familjesammankonster, var stundtals kallsvettig och ägnade sig då åt disken. För disk blev det, är det något familjen Olsson kan så är det att äta. Eller snarare möla och länsa skåpen. Men ack vad det har varit mysigt att ha er här! Nu är det för tomt här hemma. Tack också till underbara SNS som lånade ut sin lägenhet så att de gamle hade någonstans att sova.
Nästa gång vi ses är vi tre i vår lilla familj, vilket känns galet men underbart. Jag känner att kroppen börjar strejka över att behöva jobba. Men snart så!
Återigen TACK för en fantastisk helg!!!
Love love love you



5 kommentarer:

Njut av livet..Idag sa...

Tack själv...det va toppen!!
synd att tiden gick så fort.
....nästa gång...ja då är ni 3!!
det ska bli toppen mysigt!
Nu väntar jag bara på ett samtal=))..pyss

Anonym sa...

Jag såg inte bara hela familjen Olsson framfør mig, jag kænde dofterna! En ækta Olssonmiddag længtar jag efter! Speciellt en Olsson Kristensson middga;) Vem vet kanske øver påsken=) Åh vad jag saknar er. massa pussar Anna

Anonym sa...

och cirkusen drog från Karlstad ...
kvar dröjer smaken av rådjurssås, turbokänslan och bilder från ert julpyntade bebislängtande hem ... och så lite AUSTRALIA då med kossor och Nicole Kidman ...och en ursnygg cowboy ...
Vi ses snart!
Gott Nytt spännande år!

Fatima sa...

Så roligt att få en skymt av familjen Olsson. Gott nytt år på dig sötis. Vi ses nästa år!

Anonym sa...

var så lite så !!

Ni verkar haft det mysigt. Du lät iaf väldigt speedad då jag pratade med dig i tel... :)