tisdag 3 juni 2008

Sol, bad och några måsten...

Det strålande vädret bidrar inte till att man vill sitta inne och plugga direkt. Då är det bra att man skall ha opponering så att man kan ta med plugget till beachen. Om det ändå vore så väl att man verkligen pluggade något där. Hur som helst, så känns det bättre. Skutberget idag igen, sol och bad. Kan livet bli bättre?!
Något som inte är riktigt lika kul är det arbetet som jag skall opponera på. Det är faktiskt jättedåligt. Dessutom har hon som skrivit det gått den gamla lärarutbildningen och det ser inte alls ut som de arbetena vi andra har skrivit. Suck, jag råkar alltid ut för sådana opponeringar. Under min tid här har jag till och med varit tvungen att sätta dit en kille för fusk. Ikväll skall det städas, tvättas och bakas inför den stundande examen som hägrar på torsdag. Det känns lite tråkigt att ha opponering på samma dag, tänk om det inte går bra. Gulp.

Nu känns det verkligen att det är sommar och folk börjar röra på sig. På folks msn står det "packar", "hemma om en vecka" och dylikt. Jag tycker inte att det är roligt. Det borde vara lag på att alla skall stanna i Karlstad över sommaren. Dessutom vill jag inte ens tänka på att Övik och Niklas skall vara borta ett helt år. De två personifierar Karlstad, studentliv och definitivt min pluggtid. Det kommer bli supertomt utan er!

Något som också var sorgligt var de resterande fem avsnitten på Greys anatomy som jag laddade ner och såg igår. Vill man lipa så skall man kolla på Greys. Och vilka avsnitt sen! Det sista dubbelavsnittet bjöd på så mycket tårar så att det gick att jämföra med det avsnittet där Denny dör.

Dagens låt: Thinner- Kent
Och där faller ännu ett år sönder till små minnen alla dagar blir igår
Varför väntar du här på ingen speciell, ingen särskild
Hur länge ska du stanna kvar ikväll?
Och där faller ännu en tår rinner nedför kinden
Jag ska kasta allt när jag går
Fräta bort allting med Thinner speciellt sånt man aldrig får glömma
Jag ska stanna kvar länge ikväll
Och där faller ännu ett år spricker upp och försvinner men av dagarna som går ska jag fylla varje timme... speciellt och alldeles särskild ska jag vara innan det blir kväll igen...

1 kommentar:

Anonym sa...

Nu är vi klara, vi är färdiga lärare! Vi har tagit examen.. Lite ledsen är jag att vi inte hann ta ett kort tillsammans! Vi skrivs och hörs vännen! Ta hand om dig. Puss o kram