torsdag 12 juni 2008

Noll tålamod

Kärleken jobbade natt inatt. När han har gjort det sover han i datarummet och dessutom ganska länge på dagen. Detta betyder att livet på Signalhornsgatan blir ganska tråkigt. Dagen till ära regnade det, var ganska kallt och allt var allmänt tråkigt.

Då passar det att vara lite kreativ. Jag gick till universitetet och lämnade in en lapp om godkännande av elektronisk publicering, skrev ut en grej och handlade lite grejer på Akademibokhandeln för här skulle pysslas. Innan jag började med pysslet tog jag vägen om min gode vän Axl, fick en kopp kaffe, pratade lite skit och brände två skivor. När Kärleken vaknade ringde han och yla om att han var hungrig (detta high fat low carb är rätt tråkigt). Så först slängde jag ihop en omelett med chorizo och mozarellaost, sedan var det pysseltajm!
Jag kan tyvärr inte skriva vad jag pysslar då det är en present, men mitt tålamod är inget vidare när det gäller pyssel. Jag skulle både dekorera och laminera vilket innebar att båda grejerna sket sig på nåt sätt. Dekorationen hade inte torkat ordentligt, eftersom jag ville bli klar och inte orkade vänta, laminationen blev bak och fram. Det hela slutade med att jag fick gå till Akademibokhandeln, köpa nytt papper och göra om det. Då hade de såklart inte fler ark av de papprerna jag skulle ha, det är så typiskt mig!

Peace out

Inga kommentarer: