fredag 13 juni 2008

Ljuva sommartid

Det är en helt perfekt sommarkväll. Solens röda strålar skänker glans åt kvällen, helst skulle jag vilja kura under en filt i bersån och dra in sommarens alla dofter som sprider sig i näsan likt potpurri i kvällsluften. Luktar man riktigt noga kan man utskilja flera flera dofter. Cykelvägen hem från jobbet kantrades av sommar. Grillande familjer vid Kroppkärrssjön, hundar som fick kvällens sista promenad och ryggsäcksfolket. Och nej, jag talar inte om backbackande halvvuxna från fjärran länder på upptäcksfärd i Värmland. Jag talar om niondeklassare med folköl i ryggsäcken, på väg till FF-fest eller någon avsides plats där man kan tjuvröka och hänga utan att bli störd av Farsor och morsor på stan. När jag cyklade igenom ett bostadsområde fick jag även höra det ångestladdade försvarstalet " men alla andra ska ju dit, det är ju faktiskt skolavslutning". Gud vad jag inte längtar tillbaka till den tiden. Nej tacka veta jag att vara mitt in i vuxenvärlden, inget jobb, inte veta vart man skall bo eller hur för den delen...eller?!

Gonatt från tant Malin

Inga kommentarer: