tisdag 19 februari 2008

V.I.P-kort

Agda 96 år bruten höft har ett, Ingvar 79 år prostatacancer har ett och jag har såklart ett. V.I.P-kortet inom svensk sjukvård: frikort. Synd bara att man inte får gå före i kön för det, men gratis är det. Sverige är helt fantastiskt, för ynka 950 kronor får man tillgång till allt vad sjukvården har att erbjuda. Jag undrar just hur de tänkte när de gav Malin a.k.a världens hyopokondriker nyckeln till skafferiet. Efter aneurysm i knät och diverse andra akuta besök så var det en omgång halsfluss som gav mig kortet. Halsfluss är inte direkt party. Jag ligger hellre däckad i feber än att ligga och inte kunna svälja mitt eget saliv. Usch och fy! Men penicilin (tack Alexander Fleming) botar och nu är har jag iallfall tagit mig ur sängen. Dagen har för det mesta tillbringats i sängen med den gamla julkalendern Trolltider, fantasktisk julkalender. SNS bedrev byteshandel och bytte en sprite mot en kopp kaffe. Men resten av tiden har spenderats i sängen. Såg ett avsnitt Oprah, gäst Tom Hanks, och konstaterade att honom skulle jag allt vilja ha i släkten. En riktig mysfarbror som "both know how talk like a man, but tell a story like a lady" som Oprah uttryckte det. Jag gillar inte Oprah, gästerna får aldrig prata färdigt och hon avslutar alltid meningarna åt dem. Stackas Cindy Crawfoord visste knappt ut eller in när hon skulle baka sin fantastiska jordgubbspaj och Oprah avbröt henne hela tiden. Usch.

Dagens låt: Lullaby- The Cure

1 kommentar:

Anonym sa...

puss :)