onsdag 20 februari 2008

My bed is my island

Kärleken har flyttat in till gästrummet, det ligger kläder överallt och dammråttorna springer i kapp längs med golvlisterna. Sovrummet har aldrig varit så äckligt som det är nu, ett tag övervägde jag att lägga upp en bild men då kommer väl aldrig mina vänner hit mer. Här ligger jag och min vapendragare Macke och halvsover hela dagarna, snarkar och snorar om vartannat. Jag ligger och väntar på genombrottet, likt fåglarna sjunger för våren utanför mitt fönster väntar jag. Då sängkläder skall bytas, täcken vädras och hejdå tandborsten som är en sanitär olägenhet. Den älskade dammmsugaren skall få komma fram ur sitt vinteride and work my floor. Men just nu känns det som en avlägsen tid. Dricka sprite med sugrör och lyssna på Kallabalik hos morfar Prosten lockar mer. Macke stormtrivs däremot, enligt honom finns det inget bättre än att ligga i sängen hela dagarna och käka överblivna smulor bland lakanen.





Dagens låt: My moon my man- Fiest

Inga kommentarer: