fredag 29 februari 2008

Ska vi byta, ska vi byta grejer, ska vi byta grejer med varann?

Min mor är fantastiskt rolig och påhittig. Hela tiden har hon nya idéer och fiffiga projekt, pappa med för den delen. Nu har de fått för sig att de skall byta hus i sommar med andra människor. Medräknat i projektet är en dam i Italien som äger ett hotell dit mor och far har åkt till fyra år i rad. Mamma slängde iväg ett mail och damen nappade genast på förslaget. Nu funderar jag på om vi skall göra likadant, för vem kan väl säga nej till detta:


Finnes: Härlig lägenhet i trendig stil á la miljonprogrammet -72. Lägenheten är centralt belägen vid Kronoparkens centrum, nära till bad (kommunens swimmingpool, överfull av pubertala 13-åringar med moppemustach) och affärer så som Konsum, Faroks livs och Alwens presentboutique. Utbudet av resturanger är stort, inom fem minuters promenad finns både Kronoparkens pizzeria och Pizzeria Mama Rosa. Lägenheten är belägen på andra våningen med fönster åt (nästan) alla håll och utsikt över en fantastiskt innergård med pittoresk (läs näst intill obefintlig) lekpark för de små (se dock till att de är vaccinerade mot e-coli bakterier då kvarterets katter använder den som toalett).

Ja, jag undrar just vad vi får för svar på detta.





I övrigt är det vår och jag har bestämt mig för att köpa tulpaner varje fredag.



Dagens låt är tillägnad världens bästaste Crall: No longer there- The Cat empire

3 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, du skriver helt ljuvligt! Kram

Anonym sa...

Tja!
Det beror väl på vad man har att byta med. En lägenhet utan balkong i Borås?

Anonym sa...

FFina tulpaner..själv köper jag oxå tulpaner varje fredag...En UNDERBAR tradition!!!