söndag 23 maj 2010

Rensardag

Eftersom vi nu ska flytta så är det dags att rensa bland all skit vi har i diverse lådor, kartonger, påsar och sopsäckar. En bananlåda innehöll ljuslyktor i höstfärger som jag tyckte så mycket om i Karlstad. För en sekund undrade jag varför vi inte plockade upp dem i höstas. Men sedan blickade jag ut över vårt vardagsrum och insåg att bordsduken låg på golvet och där hade väl förmodligen ljuslyktorna också legat om de stod framme. Hur kan det var så kul att slänga ner allt allt allt på golvet?
Nu ligger han och sussar så sött. Vi har en väldigt mysig nattprocedur han och jag. Det är nästan alltid jag som lägger honom, jag tycker att det är den mysigaste stunden på hela dagen. Först gör vi välling, då har Alvin uppdrag "hitta snutt" (helt plötsligt har han blivit så väldigt förtjust i sin snutt). Medan vällingen är i micron drar vi för gardiner. När vällingen plingar klättrar han upp i gästsängen och väntar på mig. Där står vattnet redo. När jag kommer så ska han uppi knät, spottar ut nappen och är jag för långsam med vällingen blir han grinig. Sedan äter han välling, dricker lite vatten efteråt och sedan stoppar han in nappen, i min mun. Sedan skrattar han så att han kiknar.

I morgon är det måndag! Sov gott min vänner.

Peace out

2 kommentarer:

Anonym sa...

Lilla goding! Jag längtar efter lillkillen!! och dig, men mest honom just nu faktiskt! //fjunis

Njut av livet..Idag sa...

Han e ju så söt...Åk du till Fjunis Malin och lämna snutten hos mig !! Jaaaaaa bra idé!!