onsdag 27 januari 2010

Reach out and touch faith!

Fantastisk konsert igår!!! En utav de bästa jag varit på. Dave Gahan var i sitt esse och Martin L.Gore sjöng Insight akompanjerat till piano, jag blev nästan religiös. Storebror drabbades tyvärr av vinterkräkis, stackars honom som missade dem. Hela kalaset avslutades på Personal Jesus, en låt som inte brukar avsluta, och det var gåshud rakt igenom!

Idag är en lugn dag i snökaoset. Inte ens promenad funkar när det är sådant här tråkväder. Lilleman är på sitt allra suraste humör och blir fly förbannad när jag inte förstår vad han menar, vilket är rätt svårt när hans vokabulär är rätt begränsat. Jag måste sitta på golvet hela tiden. När jag lagade lunch fick jag muta honom med att leka med Mackes vattenskål under tiden. Det här med mat är inget roligt just för tillfället. Att bli matad är något som bebisar blir enligt Alvin. Själv ska man äta annars kan det kvitta. Tyvärr hänger inte motoriken med och det mesta hamnar på golvet. I dag gjorde jag dock en måltid som var mycket uppskattad smakmässigt. Håll till godo småbarnsföräldrar:
3 potatisar
½ charlottenlök
1 morot
en fläskkotlett
½ burk majs
vatten
grädde
½ buljongtärning (tydligen ett big noo noo, men gör smaken, tror knappast att han trillar av pinn)

Jag skar potatis, morot och fläskkotlett i små bitar. Hackade löken och fräste den i smör. Sedan i med potatis och morot. Häll i 3 dl vatten och den förbjudna buljongen. Detta kokade i 10 minuter sedan hällde jag i köttet som fick koka i 5 minuter innan jag la i majs och grädde. Sedan kokade allt i några minuter till. Sedan var det mixerstaven som gällde, Lilleman gillar INTE bitar. Tjoff tkoff, klarrrt!

I dag har jag även bokat hyrbilen för tjejtrippen till Stockholmo den 12 feb. Gänget ska återförenas i Schtekarns lägenhet på Söööööööder.

Hjärtevännen har även i dag gått och blivit med lägenhet. Hennes kommentar avslutar detta blogginlägg: "nu är jag en bankhora, ägd resten av mitt liv".

2 kommentarer:

Maria sa...

Nu längtar jag ännu mer till söndag!!!
Kanske provar ditt recept när jag återfått lite mat-självförtroende... I helgen ville inte Malva äta nåt av det jag gjort och Johan va inte sugen på mina fetaostbiffar eftersom han fick kräksjukan sist han hade ätit dom...
Kram

Sara sa...

Kul med en rejäl uppdatering! Skrattade gott åt F:s uttalande... Rings snart! Puss