torsdag 28 januari 2010

Lite hjälp tack!

Jag är egentligen en glasögonorm. Dock är jag superdålig på att använda mina glajjer och när jag väl gör det får jag alltid sarkastiska kommentarer från familjemedlemmarna. Hur som helst, jag har haft på känn att ögonen har blivit sämre sen sist (kommer inte ens ihåg när jag kollade dem sist), så idag hade jag därför bokat tid hos en optiker. Det var ingen roligt. Tydligen har jag ett rätt märkligt synfel som jag inte ens förstod. Översynt visste jag att jag var men det var nåt annat fel också, så hon rekomenderade progressiva glasögon. Sådana som man får när man är runt 35 år!!! Jag försökte stamma fram något i stil med att jag var ju bara 26 år. Därefter bestämdes det att jag skulle ha två par glasögon, ett par "hela tiden" samt ett par läsglasögon. Nu behöver jag därför hjälp att välja. Har med mig hem fyra stycken bågar, tre av dem är rätt lika, de sista var så himla sköna och kommer förmodligen bli läsglasögonen eftersom ingen verkar tycka att de var snygga. Tack gode gud för att Specsavers har "ta två betala för en" på bågar och glas. Annars hade det blivit en dyr(are) historia.

Håll i hatten och håll till godo:



Släng in en kommentar och hjälp mig please!

17 kommentarer:

Elin sa...

nr 2 och nr 4!

viktoria sa...

Hej fina malin!
Tråkigt med synfelet men roligt med glasögon, jag älskar det. Par nummer ett var riktigt snygga och finast på dig. De tycker jag du ska välja som "alltid" Brillor. Par nummer fyra var med fina och ska vara läsbrillor tycker jag. kramar!

aja sa...

Hej Malin!

Jag tycker att du är finast i
glasögon nr:1. Själv tycker jag att det är skönt att inte bågarna är så breda på sidorna så det stör sidoseendet.Ha det gott Kram Aja

Tobbe A sa...

Nr 3 eller 4 :-)

Hoppas allt är bra.
Kram

Unknown sa...

Jag röstar för nummer ett! Nummer fyra glasögonen påminner väldigt mycket om din mammas gamla glasögon ( de som hon hade för 10 - 15 år sedan då menar jag! :) )

Maria sa...

Nr 1!

Anonym sa...

2,3 el. 4 och extra för 3 o 4 visst dom är lika varandra men absolut snyggast.

kram
svärmor

Louise sa...

Jag gillar nr 2. Hörru du du, är man inte runt 40 när man har progressiva glasögon... (jag är 34 i år). Min Astrid 8 månader ska få glasögon... hon är också översynt. Trodde hon skulle klara sig, men icke. Kram Louise

Anonym sa...

tycker du ska välja nr 1.

Unknown sa...

Nummer 2 lägger jag min röst på. Lycka till med valet!

Fatima sa...

Du ser ballast och snyggast ut i nummer ett tycker jag. Så jag röstar på 1 som dina alltidglajjor!

Du vet att jag också tillhör glasögonormsklubben va? Men linserna är min bästa vän =)

Anonym sa...

Malin, det är inget fel på dig, vi har löst problemet....det konstiga synfelet beror på att det sitter en klisterlapp på häger öga! Ta bort den så kommer du se kanon igen!

Vi skickar fakturan!

Pöss
Sandra & Johan

Linnéa sa...

nummer 1 och 4 tycker jag :-) Du va ju iofs fin i alla, men nr 1 va ju så tuffa å nr 4 tycker jag va läckra, skulle själv vilja ha om det hade behövts! KRAM

Unknown sa...

Tycker att du helt klart ska välja nr 1 dom var snyggast. Lycka till med valet.

Unknown sa...

Glömmde att säga nr 4 också.

Annika Hed sa...

Du är snygg som gatan i de sista paret! Eller kanske snygg som satan...

Har du tänkt på att; om Specsavers kör 2 för 1, så borde det oxå bli 4 för 2. Ta alla!

Anonym sa...

Jag lägger rösten på nummer 4, de va jättefina på dig. ska bli kul att ses på lördag kram Alex