fredag 8 januari 2010

Nu är glada julen slut slut slut

Sitter nu i bilen nästan på väg hem, hallelujah för trådlöst bredband. Vi har alltså påbörjat resan hem från hufvudstaden. Äntligen ska vi göra ett stopp i Linköping hos Linnea och Christoffer, det har varit planerat många gånger men aldrig fungerat. Efter det åker vi hem till vår lilla stuga vilket ska bli suåerskönt. Kollektivboende med fyra vuxna, två barn, två hundar i en trea är mysigt på alla sätt men det är skönt att komma hem till sig själv också. Hem till det vanliga livet där man måste laga mat, handla och en av oss måste jobba ihop lite pengar till hushållet. Främst då min käre framtida man. Sedan min skolavslutning har vi levt i någon slags bubbla och ingenting har varigt vardag. Jag har glömt bort hur det är. Jag ska ta tag i alla min mammabestyr nu när jag ska vara hemma. Babyrytmiken börjar den 21 januari och sedan rullar det på. Våren bjuder även nu på roliga äventyr och evenemang. Den 26 januari är det dags för Depeche Mode i Skandinavium, därefter tjejhelg i Stockholm 12-14 februari, Lilleman fyller ett år (!!!!) den 19 februari, Kent i mars, Bounce i Stockholm i april and so on...
Nu ska jag fokusera mig på min uppgift kartläsning.
Peace out!

Inga kommentarer: