torsdag 1 april 2010

Omvänt klagomål

Det är fantastiskt att vara ledig i fyra dagar och inte en förkylning i fam. Olsson/Eklund. Lilleman har sovit som en prins hela veckan och jag älskar mitt jobb. Idag bytte jag skepnad och var påskkärring för barnen. Med tefatsstora ögon släppte de in den smålänsktalande häxan. Hennes kvast hade slutat fungera, men tillsammans gjorde vi raketen och fick igång den igen. som tack bjöd jag på godis. När jag kom tillbaka från "mitt telefonsamtal" med rektorn, om att någon hade stulit vår sopkvast, var det en skara förvirrade barn. Sötast var ändå 6 åringarna som nästan avslöjade mig men ville nog ändå hålla kvar känslan av att det kanske fanns häxor på riktigt och tillslut var det dom som drev på mest om att häxan nog var på riktigt ändå.

Tidigt skift var det som gällde och efteråt hämtade jag Lilleman på parkeringen till Maxi för att sedan åka ut mot oändligheten. "I Onsala kan man inte bo", detta berömda citat kommer från Lucas då han var fem år. Jag håller med! Jag har varit så lååååångt ut man kan komma nästan. Hos Anette med jääääätttestora bebismagen. Jag och Alvin gjorde allt för att muta ut den lilla krabaten och stora syster Bella också. Det är nästan så att jag fick lite gravidlängtan, men bara lite.

Nu är det ledigt i fyra dagar och vi ska bara njuta av familjen!
Peace out!

1 kommentar:

Your mother sa...

och vi fick vara med på ett hörn denna långa ledighet ... TACK FÖR DET !!!