söndag 20 september 2009

Slottsskogen

Lördag och soligt väder, ingen småbarnsfamilj sitter inne och ugglar. Vad gör de då? Jo, de är i Slottsskogen. Lilleman hade nog aldrig sett så många barn förut, inte vi heller. Det fullkomligt vimlade av barnvagnar, föräldrar och farföräldrar. Trendiga var de också, ja kanske inte farföräldrarna, jag fick riktiga småstadskomplex. Antingen var de Novastartrendiga (Urban Jungle vagn, Nova Star kläder, små uggs och stickade koftor från Noa Noa) som hetter Clara, Filippa eller Hugo, eller så var de retrotrendiga (Emmaljunga Classic i retroversion, hemmastickade Pippitröjor, miniconverse) som hette Ingmar. Och nej jag skojar inte, barnet hette Ingmar. Hur som helst så är min Lilleman sötast ändå!!!! Han har faktiskt både hemmastickad Pippitröja och Nova Star tröja, det sket sig med vagnen men men.

Mysigt var det och jag vill gärna bo i Göteborg när det är soligt väder och alla är på sitt bästa humör. Vissa dagar vill jag bo i en mysig stadslägenhet, inte så stor utan bara supermysig. Andra dagar vill jag har ett stort hus med öppna ytor. Suck!

Vi träffade Pensionärsparet, som var såååå kära dagen till ära.

Lilleman hade uteserveringspremiär.


Hjärtevännen försökte sig på simultanförmågan á la småbarnsmamma.

Givetvis tittade vi på när sälarna fick mat.


Idag kommer Fjunis och Axl förbi när de susar genom Sverige. Jag längtar!!!!!!!!!!!

1 kommentar:

Anna sa...

Haha jag dog av skratt när jag fick ditt sms om att barnet hette Ingemar, sååå gulligt;) Jätte kul att se alla bilderna! puss puss