lördag 26 september 2009

Alla grisar sover

Nu sover alla små trynen. Själva sitter vi med hjärtat i halsgropen. Vi har under kvällen varit med om vad som kunde slutat på akuten. Kvällen till ära skulle tacos serveras. Lenéa pysslade och Lucas hjälpte mig att duka. Lilleman kutade som vanligt runt i gåstolen. Under ett enda yttepyttelitet obevakat ögonblick fick han upp ugnsluckan, som var på uppvärmning till tacoskalen, och la handen på insidan av luckan. Som TUR var hade ugnen inte kommit upp i mer än 60-70 grader och Lenéa såg vad som höll på att hända så hon hann att säga till mig så att jag vände mig om lagom för att se honom lägga handen på. Jag hann fram, det gick bra men fy fan vad det ögonblicket går runt i mitt huvud. Om och om och om igen. I morgon åker vi till Kungsbacka och köper ett barnsäkert lås till ugnen.
Min älskade lilla skrutt får aldrig skada sig!
Godnatt

5 kommentarer:

Ida sa...

Ja, usch, så sådana händelser kan sitta kvar länge i tankarna. Har ni tippskydd till spisen? Det och ugnslås är nästen det enda jag har barnsäkrat för mina barn och det var jag mycket glad för när Elsa klättrade på spisen när hon var runt 1. Ja, bokhyllorna har ju också suttit fast förstås... Söta alla små! KRAM

Maria sa...

Usch!!!
Jag får hjärtat i halsgropen bara av att läsa detta! Pulsen är lätt uppe på 200!!!
Jag ska genast barnsäkra vårat hem!!!

Kram

ELIN sa...

uj uj aa det e lätt att va efterklok :)

sns sa...

Lill trollet!! Tur att det gick bra. Tur i oturen!

Anonym sa...

Huvva, skönt att det gick bra med ert lilla yrväder!
Själv lider jag av vanföreställningar att jag ska trilla med Elias i famnen och mosa honom under min lekamen.

Nu har vi satt upp 60-tals mobilen ovanför Elias säng och där hamnar han nu så fort han är lite gnällisch, eftersom han tystnar tvärt. Dock har vi redan tröttnat på den jävla melodin...=)

Nu ses vi snart,vi måste planera vad vi ska göra för kul på fredag och lördag kväll, då vi har FF på Gården.

kram
P